Thursday 26 July 2012

ကခ်င္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဆႏၵျပမည့္ အစီအစဥ္ ရပ္ဆုိင္းလုိက္ရ


by Mizzima - News in Burmese on Thursday, July 26, 2012 at 8:22pm ·

ဖနိဒါ | ၾကာသပေတးေန႔၊ ဇူလုိင္လ ၂၆ ရက္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ၁၈ နာရီ ၁၄ မိနစ္

ခ်င္းမုိင္(မဇိၥ်မ)။ ။ ကခ်င္ျပည္နယ္၊ၾကံ့ခုိင္ေရးပါတီဝင္အမ်ဳိးသမီးမ်ားဦးေဆာင္၍ ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕တြင္
ျငိမ္းခ်မ္းေရးလုိလားေၾကာင္း ဆႏၵျပမည့္ အစီအစဥ္ကုိ ရပ္ဆုိင္းလုိက္သည္ဟု ဆႏၵျပမႈ ဦးေဆာင္သူ ေဒၚဂ်ာေခါန္ က ေျပာသည္။အစုိးရႏွင့္ ကခ်င္လြတ္လပ္ေရးအဖြဲ႔ KIO တုိ႔အၾကား တုိက္ပြဲမ်ား ဆက္လက္ ျဖစ္ပြားေနစဥ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုိလားေၾကာင္း ဇူလုိင္လ ၂၈ ရက္ေန႔မွာ အဆိုပါ ကခ်င္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားက လူမ်ဳိးဘာသာမေရြး ပါဝင္ေသာ စီတန္းလွည့္လည္မႈ စီစဥ္ထားျခင္းကို ရပ္ဆုိင္းလုိက္ျခင္း ျဖစ္သည္။
“တကယ့္ မိခင္ရင္း စိတ္ဓါတ္နဲ႔ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ က်မတုိ႔ ထြက္မလုိ႔ပဲ။ သိတဲ့အတုိင္း က်မတုိ႔ကုိ သတင္းအမ်ဳိးမ်ဳိး ေျပာေနၾကလို႔။က်မတို႔ကမ်ဳိးခ်စ္စိတ္ဓါတ္မရွိလုိ႔ ေျပာင္းျပန္လုပ္သလုိလုိ
ေျပာေနၾကတယ္။ က်မတို႔က ပင္လံုကတိ တည္ပါေစဆုိတာမ်ဳိးေတြ ထပ္ေတာင္းဆုိဖို႔ စီစဥ္ထားတာကုိ ခုေတာ့သတင္းေျဗာင္းျပန္ျဖစ္လုိ႔ရပ္ထားလုိက္တာ”ဟု ေဒၚဂ်ာေခါန္က
ေျပာသည္။
သူက ဆက္ၿပီး “အမ်ဳိးသားေရးအတြက္ က်မတုိ႔ လုပ္ရေတာ့မယ္ဆုိၿပီး လုပ္တာ။ က်မတို႔က KIO ကုိ မၾကိဳက္လုိ႔ ဆႏၵျပမယ္ ဆုိၿပီး ေျပာလာလုိ႔ အံ့ၾသေနတာ။ က်မတုိ႔က KIO ကို ဆန္႔က်င္တာ မဟုတ္ဘူး။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရခ်င္လုိ႔ လုပ္တာကို သတင္းက အမ်ဳိးမ်ဳိးထြက္လာလုိ႔ အံ့ၾသေနတာ။ က်မတုိ႔ ရည္ရြယ္ထားတာ မျဖစ္လာေတာ့ သဲထဲ ေရသြန္ျဖစ္သြားတယ္။ က်မတုိ႔ လုပ္တာကုိ နားမလည္လုိ႔၊ လုပ္ရင္ မွားသြားမွာဆုိးလုိ႔ ရပ္လုိက္တယ္” ဟု သူက မဇိၥ်မကုိ ေျပာသည္။
ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕ခံမ်ားအၾကား အဆုိပါ ဆႏၵျပမႈ ဦးေဆာင္သူမ်ားသည္ ၾကံ့ခုိင္ေရးပါတီမွ အဖြဲ႔ဝင္မ်ားျဖစ္သည္ဟုဆုိကာဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္ေနသူမ်ားလည္းရွိေနသည္။ထိုဆႏၵ ေဖာ္
ထုတ္ရန္ စီစဥ္သူ ေဒၚဂ်ာေခါန္သည္ ၾကံ့ခုိင္ေရးပါတီမွ ဆြမ္ပရဘြမ္ၿမိဳ႕နယ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ဦးခမုိင္တန္၏ဇနီး ျဖစ္ေနသျဖင့္ ျပည္သူလူထုအၾကားထိုသို႔ ေဝဖန္ေျပာ
ဆုိေနျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။ထုိ႔ျပင္ ယင္းဆႏၵ ေဖာ္ထုတ္မႈတြင္ ေဒၚဂ်ာေခါန္ အပါအဝင္ ကခ်င္ျပည္နယ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးလဂြ်န္ငန္ဆုိင္း၏ ႏွမေဒၚလဂြ်န္ဆုိင္းေတာင္၊စည္းလံုးညီညြတ္ေရးႏွင့္ ဒီမုိကေရစီပါတီ (ကခ်င္ျပည္နယ္)မွ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္အမတ္ ဦးခက္ထိန္နန္၏ ဇနီးတုိ႔ ဦးေဆာင္မည္ ဆုိသည့္ သတင္းမ်ားလည္း အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ားတြင္ ထြက္ေပၚခဲ့သည္။
သို႔ေသာ္ယင္းဆႏၵျပမည့္အစီအစဥ္တြင္ပါဝင္ပတ္သက္ျခင္းမရွိေၾကာင္း ေဒၚလဂြ်န္ငန္ဆုိင္း၏
ႏွမေဒၚလဂြ်န္ဆုိင္းေတာင္က ျငင္းဆုိသည္။
“ဒီကိစၥက်မ ဘာမွ မသိရပါဘူး။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆုိတာ ဘယ္သူ႔ရဲ႕ ရင္ထဲမွာမဆုိ၊ ဘယ္သူမဆုိ စစ္မွန္တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုိ လုိခ်င္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ က်မကုိ တုိင္ပင္ျခင္း မရွိဘူး။ ေဆြးေႏြးျခင္းလည္း မရွိဘူး။ ဒီကိစၥ က်မ လံုးဝမသိရပါဘူး။ဒါေပမယ့္ခုအင္တာနက္ေပၚမွာ က်မနာမည္ ပါလာတယ္ ဆုိေတာ့ က်မ အရမ္း အံ့ၾသေနတယ္” ဟု မဇိၥ်မကုိ ေျပာသည္။အစုိးရႏွင့္ KIO တုိ႔ ႏွစ္ဖက္ ယခုတၾကိမ္ ေတြ႔ဆံုပါက အစုိးရဘက္မွ တပ္မ်ား ႐ုတ္သိမ္းေရးကိစၥ ေဆြးေႏြးမည္
ျဖစ္ေသာ္လည္း ေဆြးေႏြးမည့္ေနရာ ညွိႏႈိင္း၍ မရေသးေပ။

No comments: